Pagina's

maandag 25 juni 2012

Quests & wandelingen: de heilige graal....?

Dinsdag 19 juni. Het is weer tijd voor digitale didactiek. We krijgen veel informatie over webquests, webwandelingen en presentaties in de klas. Wat is er toch veel mogelijk en wat weet ik er nog weinig van.
Ik krijg bij een dergelijk college meteen zin om dagen achter mijn laptop te kruipen en van alles en nog wat te ontdekken, te leren hoe ik meer kan met de programma's die ik nu eigenlijk best oppervlakkig ken en waarvoor ik steeds hulp moet vragen als ik meer wil.
En dan ook nog een aantal nieuwe programma's "even" doorgronden. Want al die effecten, filmpjes en andere mogelijkheden van een smartboard hebben zo'n impact op de leerlingen dat het zonde is om er niet veel meer mee te doen dan ik nu doe. Maar er is meer dan alleen mijn eigen digitale kunsten vergroten, we hebben ook de uitermate nuttige tip gekregen om de leerlingen zelf zaken als een webwandeling te laten maken voor leerlingen in lagere klassen. Ik ben benieuwd wat voor talenten ik dan allemaal zal tegenkomen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten